Under våren 2024 installerades ett öppet fibernät från Utsikt hos merparten av föreningens medlemmar.
Varje medlem är därmed fri att välja valfri tjänsteleverantör av bredband och TV.
Intresserade medlemmar tecknade hösten 2024 ett 5-årigt Gruppavtal för bredband, TV och streaming med Telia.
Avgiften till Telia för bredband och TV-utbudet bas betalas via medlemsavgiften.
För att gå med i Samfällighetsföreningen Blästads gruppavtal från Telia för bredband, TV och streaming kontakta först ordföranden eller kassören i styrelsen.
Därefter kontakta Telia kundservice 020-202070 och hänvisa till Samfällighetsföreningen Blästads gruppavtal.
För att få in HD-kanalerna krävs en TV-box från ex Telia samt en TV med anslutning via HDMI. Ett utökat kanalutbud inom TV eller ett bredband med högre hastighet står respektive medlem för.
Det går att lägga till kanaler till samtliga av Telias paket. Dessa uppgraderingar faktureras till respektive hushåll direkt. Se https://www.telia.se/tv/paket
De medlemmar som önskar fast telefoni ansvarar för att hitta en lösning för sitt hushåll.
Föreningen äger även tillsvidare ett koaxnät där utbudet för bredband och kabel-TV distribueras via Tele2. Uttaget med skruvanslutning (oftast märkt DATA) används för att ansluta din router från Tele2 för Bredband och Fast telefoni. Det släta uttaget (oftast märkt TV) används för att ansluta din tv eller tv[1]utrustning.
Avgiften till Tele2 för bredband och TV betalas av berörda medlemmar.
Kundservice Telia
Kundservice:
Ring 020-202070
Support: telia.se/fixa
© 2007-2024 Samfällighetsföreningen Blästad